Підписуйтесь на наш інформаційний дайджест!

Експерти Проєкту DECIDE
Cергій Яцковський, Яна Брусенцова, Андрій Мацокін
Усі дії з надання допомоги шляхом передачі майна для його використання та основних засобів для забезпечення обороноздатності країни мають бути належним чином задокументовані
Розміщення в закладах комунальної форми власності та організація харчування внутрішньо переміщених осіб (евакуйованих осіб): варіант впровадження
З часу введення в дію Указу Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» країна перейшла на новий формат життя та роботи. Наразі частина майна органів місцевого самоврядування вилучена чи вилучається для потреб ЗСУ та територіальної оборони, громади активно долучені до питань волонтерської роботи тощо.
Не секрет, що значна частина закладів освіти та охорони здоров’я на території України використовується для забезпечення тимчасового перебування громадян, що були змушені покинути свої домівки. Незважаючи на воєнний стан, вважаю, що всі дії з надання допомоги шляхом передачі для використання майна та основних засобів для забезпечення обороноздатності країни, слід належним чином документувати, підтверджувати за можливості первинними документами. Ця частина коментаря стосується перш за все тих територій України, де є реальна можливість скликати сесію та затвердити відповідні рішення.
Отже, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» надає ОМС широкі повноваження щодо використання власних коштів місцевого бюджету та майна комунальної власності взагалі.
Тут варто нагадати, що станом на сьогодні, на рівні району та області відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» на базі ОДА та РДА створені військові адміністрації. Тож ОМС мають діяти в межах вказаного чинного законодавства, що полягає у виконанні розпоряджень вказаних суб’єктів, якщо вони видаються та передбачають певні вимоги для виконання органами місцевого самоврядування. Прикладами таких розпоряджень можуть слугувати розпорядження, якими ОМС зобов’язують забезпечити тимчасове розташування внутрішньо переміщених осіб та/або евакуйованих осіб в закладах освіти, засновниками яких є місцеві ради.
Такі розпорядження є актуальними, коли, зокрема, ставиться питання про забезпечення харчуванням категорії осіб зазначеної вище.
З іншого боку, якщо такі розпорядження не були прийняті у лютому, то можуть мати місце розпорядчі документи місцевої ради, якими регламентується порядок і чітко визначається перелік закладів освіти та охорони здоров’я для приймання, розміщення та організації харчування тимчасово переміщених та евакуйованих осіб.
Першим кроком у вирішенні нагальних питань має стати прийняття відповідного розпорядження сільським, селищним, міським головою, яким буде, насамперед, затверджено перелік, наприклад, закладів освіти для тимчасового розміщення внутрішньо переміщених та/або евакуйованих осіб в них (приклад з примітками додається). За основу форм документів було взято акти Хустської міської ради, розроблені провідним юрисконсультом Управління освіти, релігій та у справах національностей виконавчого комітету Хустської міської ради Оксаною Микуляк.
Такий перелік є важливим з декількох причин:
по-перше, з метою впорядкування питання розміщення вказаної категорії осіб;
по-друге, такий перелік стане в нагоді, коли постане питання отримання компенсації з державного бюджету на оплату комунальних послуг при розміщенні людей.
Другим кроком може стати затвердження такого розпорядження відповідним рішенням місцевої ради (приклад додається).
Третім кроком доцільно розробити сам порядок, яким буде визначено щонайменше механізм забезпечення та організації харчування, утримання вказаної категорії осіб. Такий порядок може бути цілком затверджений відповідним рішенням виконавчого комітету ради (приклад з примітками додається).
Діліться в коментарях або приватних повідомленнях власним досвідом — найцікавіше ми опублікуємо тут та у професійній спільноті освітян в ФБ.
Більше історій та блогів читайте в публікаціях нашого онлайн-ресурсу Освіта.Коментують експерти, який створенов межах Проєкту DECIDE, що впроваджується ГО DOCCU та PH Zurich за підтримки Швейцарії.
#madewithswitzerland
Подібні публікації
Освітній маркер. Вересень'21
Повторна дистанційка, обов’язкова вакцинація і ще трохи про інклюзивне навчання
Cергій Яцковський та Анастасія Софієнко
Про оплату праці педагогічних працівників за викладання дисциплін варіативної складової навчального плану
Cергій Яцковський
Як так сталося, що представники відділів освіти ОМС не входять до складу конкурсних комісій з відбору на посаду директора закладу освіти?